Aircondition Service

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 5

Aircondition Service

Innlegg aximband Tor 15 Jul 2010, 13:54

Hva er det som skjer på en service av Aircondition? I fjor spurde jeg verkstedet som hadde bilen til service om de kunne ta service på aircondition - de værget seg for å bruke ordet service og forklarte at de fylte på væske i airconditionen. I år spurde jeg ett annet Mazda verksted og der og værgret de seg for å bruke ordet service men forklarte at de tømmer ut og fyller på væske. Fra en tredje forhandler har jeg motatt tilbud på Service av aircondition mot at jeg tar service på deres verksted. Siden de uten tilbud vergrer seg for å bruke ordet Service og tilsynelatende gjør det samme (?) og de som bruker ordet service gjør det "billig". Hva er service, hva inkluderer i denne? Fyller man bare på væske eller tapper man av og fyller på ny? og hvor ofte bør man skifte/fylle på væske?
aximband

Re: Aircondition Service

Innlegg b3ndr Tor 15 Jul 2010, 14:15

aximband skrev:Hva er det som skjer på en service av Aircondition? I fjor spurde jeg verkstedet som hadde bilen til service om de kunne ta service på aircondition - de værget seg for å bruke ordet service og forklarte at de fylte på væske i airconditionen. I år spurde jeg ett annet Mazda verksted og der og værgret de seg for å bruke ordet service men forklarte at de tømmer ut og fyller på væske. Fra en tredje forhandler har jeg motatt tilbud på Service av aircondition mot at jeg tar service på deres verksted. Siden de uten tilbud vergrer seg for å bruke ordet Service og tilsynelatende gjør det samme (?) og de som bruker ordet service gjør det "billig". Hva er service, hva inkluderer i denne? Fyller man bare på væske eller tapper man av og fyller på ny? og hvor ofte bør man skifte/fylle på væske?

service av aircondition vil si at de kobler til en maskin som tapper av det som måtte være igjen i systemet, vakumerer, sjekker for lekkasjer og fyller på den korrekte mengden kjølemiddel.
de kan også bruke diverse kjemikalier for å rense fordamperen og/eller luftkanalene i bilen dersom det er "tåfis"-lukt.

som service på bil gjelder samme regelen på dette. få forklart hva du får for gitt pris.

annet hvert år er en grei intervall på dette. spesiellt om ikke aircondition blir mye brukt.
det vil alltid forsvinne litt.
b3ndr

Gå til Mazda 5

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest