hehe gutta
mye morsomt her

Vell etter det jeg har forstått så holde lemans motoren ganske lenge. Og de brukte carbon apexer og ikke kjeramiske som jeg skal bruke. Og carbon slites så mye fortere en kjeramisk. Det som faktisk slites mest er sidetetninger og corner seals. Han som skal bygge motoren min har bygd masse 3 rotor pp motorer og han påstår at uten å åpne motoren vill den holde ca 10-15 000 km uten å åpnes. Men hvis jeg åpnet den 1 gang i året og byttet side tettninger og cornerseals så ville den holde i mange år. Det er slitasje av sideveggene som er det store problemet. Og så lenge vi holder den under 9 000 rpm så er vi safe også med tanke på flex.
Nå vet jeg ikke hva 26b rotorene veide, men mine er lettet ganske mye, så med tanke på roterende masse så er den nok lettere en 26b delene. Og alt er lagret opp, samt at min 26b er kortere en mazda sin 26b fra lemans motoren. Da mazda brukte tykke midtvegger til å supportere lagrene som på 20b motoren.
Kommer ikke til å kjøre med variable inntake runners. Det er griiiiiiiiise dyrt

alt for dyrt. Men blir 4 single runners med 4 single spjeld.
Men vi får se hva som skjer. Morten han som skal bygge og mappe motoren har bremset en 20b i en RX8 til litt over 480rwhp. Noe som blir ca 540hk i motoren på en 20b, og det er helt sinnsykt. Så tror det er litt potensiale i motoren, og spesielt med Sven sine 2mm 2 delte kjeramiske apexer

Så Sven mente jeg ville få mye komp og bra med moment i motoren

Sealsene er i england alt hehe

Men blei en dyr affære med den forbannade dollar kursen

Jan-Tore